torsdag 14. august 2008

Roadtrip

29 juli tok æ med meg min gamle tante på snart 97 år og kjørte til hytta våres i Kjæs. Faren min e vokst opp der. Vi va der i ett døgn på besøk hos mamma og pappa. Fikk sagd en god del ved så nu e æ også klar for vinterkulda. Vi var også og rusla en tur så ho fikk se det gamle huset sitt.

På tur hjem stoppa vi på gamlehjemmet i Børselv og besøkte hennes storesøster, altså min bestemor.
2 dager seinere døde bestemor så det va mitt siste besøk der. :'(
Ho rakk å feire sin 102 års dag i mai så ho va en meget voksen dame, faktisk Porsangers eldste. :)


Hytta våres

Ved dungen etter at æ hadde sagd en stund


Når æ va ferdig


Pappa sin sjark til høyre



Hjertet som vi barnebarn og oldebarn hadde til bestemor.
Hvil i fred kjære bestemor

2 kommentarer:

fru Aadalen sa...

Trist med bestemora di, men utrolig imponerende at hun ble så gammel!
Du var flink med vedsaginga! Sånne ting er moro å gjøre egentlig:)

edel sa...

du kan få komme å hjelpe oss også å sage ved.
så flott at du tok tanta din med på overnattingstur til gamle trakter.